Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

20 Ocak 2013 Pazar

Tahinli Kek ♥

Evvveeet sevgili tahin severler..
Önceki postlarımdan birinde bahsettiğim tahinli kek tarifimi vereyim Neva kız uyumuşken. 
Ben tahini çok severim ama öyle tek başına pek yemem. 
Kurabiyesini yaparım, açmasını yerim. Bu tarifte sevgili halacığımdan. Yapması kolay yemesi güzel.
Umarım beğenirseniz.


Malzemeler
*3 yumurta
*1.5 su bardağı şeker
*Yarım paket margarin (eritilmiş)
*1 su bardağı yoğurt
*1 paket kabartma tozu
*3 yemek kaşığı tahin
*2 su bardağı un

Üzeri için:
* Tahin
*Toz şeker


Hazırlanışı:
Kek yapmadan yarım saat önce tüm malzemelerimi tezgahıma çıkarırım. Oda sıcaklığına gelmesi açısından. Ve mutlaka fırınımı kekime başlarken açarım. Önce yumurta ve tozşekerini iyice köpürtürüm. Rengi beyaza dönüp, krema kıvamında olana kadar. Bu tariftede öyle yaptım. Sonrasındada eritilmiş margarin, yoğurt, tahini koyup çırptım. Un ve kabartma tozunu birlikte eleyip tekrar çırptım. Hafif tereyağı ile yağladığım ve azıcık una buladığım kek kalıbıma karışımı döktüm. Kekin üzerini örtecek kadar tahinide üzerine döktüm. Burada belirtmem gereken bir şey var. Tahin şişesinde tahinin yoğun kısmı dibe çöker yağı üstte kalır. Ben yağlı kısmını ayırıp koyu kısmını kullandım. Böyle olunca kek pişerken tahin kekin arasına geçmiş ve orda kalmış nasıl olduysa :) Halam sıvı kısmınıda kullanıp daha sıvı tahinle yapmış. Onunda kek tahini içine çekmişti. İkiside güzel olmuştu. Benimkinde tahin biraz daha yoğun geliyordu ağıza. 
Fırına koymadan öncede üzerine biraz toz şeker serpiyoruz. Fırında şu kadar tutun diyemicem. Benim ölçüm kürdanla. Piştiğini düşündüğüm zaman kürdan batırıyorum. Temiz çıkıyorsa pişmiş demektir. Fırını kapatıp içini çekmesini bekliyorum.
Kekimiz hazır..
Sıcacık çay ile tiketiniz.. :)

Afiyet Olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder